Send this page to a friend

Thank You

Your message has been sent.

You can send this page to up to five email addresses. Please separate each email address with a comma.

Sarah Thomson

Contact the Owner

Sarah Thomson

Calendar last updated:
May 22, 2015
Tell the owner when you would like to travel.
Travel with confidence
Guaranteed, secure, with no booking fees
Add vacation protection services to your booking
Three services to protect your trip:
Protect your payments in case you need to cancel.
Guarantee the rental meets your expectations
Ensure you're prepared in case of accidental damage.

Overview

Engraviès Farmhouse Rental Photos and Description

Easy to find, this house is ideal for all ages, and very well equipped.

Welcome to the domaine Thomson which is located in the beautiful, quiet and tranquil village of Engravies, foothills to the Pyrenees. 15 minute drive from all amenities. Wooden beams throughout, large open fireplace, and comfortable furnishings.

This is a charming old farmhouse which sleeps 12, with very comfortable rooms, two double rooms with a double and single bed in with ensuite shower and toilet, one family room with one double and two single beds, and one double bedroom. Plenty of space indoors and out, to sit and relax, swim, or chill out.

Opportunities for all sorts in the surroundings, the Cathar country and the caves of the Pyrénées, activities in the area, which is noted for its wildlife, wild flowers, orchids and natural beauty, from walking, cycling, horseriding, skiing, visiting the Cathar Castles, browsing in colourful bustling markets held in local towns, sampling locally produced wines and foods.

Suitability:

Guaranteed, secure, with no booking fees
Add vacation protection services to your booking
Three services to protect your trip:
Protect your payments in case you need to cancel.
Guarantee the rental meets your expectations
Ensure you're prepared in case of accidental damage.

4.5
based on 6 traveler reviews

Write a Review

A déconseiller!

Nous avons séjourné 12 jours dans cette maison, croyant (au vu des commentaires précédents, peu nombreux mais élogieux) avoir trouvé une bonne adresse. Quelle erreur!

La maison est certes située au calme mais loin de tout (pas tant en terme de kilomètres mais les distances prennent beaucoup de temps par des petites routes de montagne). Mais ceci n'est encore qu'un détail!

Pour le reste, la maison a été transformée en gîte/chambres d'hôtes sans tenir compte des caractéristiques nécessaires à ce type de location Elle est EXTREMEMENT sonore (on entend tous les petits bruits de tout le monde à travers toute la maison, impossible d'avoir une nuit correcte) La piscine est certes belle mais hyper exposée, sans zone d'ombre, avec de malheureux parasols de la Foirfouille qu'on vous précise bien que vous devez payer si il leur arrive quelque chose mais tous les pieds de parasol sont en mauvais état (une chance, nous n'en avons cassé aucun!) et son illumination la nuit dont parle un autre commentaire nous a tout simplement été interdite. A l'intérieur la vaisselle est mal entretenue, le matériel digne d'une autre époque (jusqu'au couteau couvert de rouille), les diverses pièces de gros électroménager ne sont pas reliées à la terre, ce qui nous a valu de jolies décharges dans les doigts dès qu'on ouvrait un congélateur ou qu'on passait simplement la main dessus!

La propriétaire et la maison ont certes du charme mais ça ne compense pas tout!

• Submitted: Jul 20, 2013
  • Stayed: Jul 2013
  • Source: Abritel, from HomeAway
Owner's Response: Je viens de lire la critique sur mon gite et je suis très étonnée. Cette personne, ses amis et leurs enfants ont choisi cette location pour leurs vacances en connaissant la propriété et ses environs, par le biais des informations et photos sur les sites-web ainsi que par des informations que je leur ai données personnellement. La situation géographique, l`agencement et l`équipement de la maison sont bien décrits sur tous les sites-web. C`est précisément pour cette situation que les clients viennent ici : calme, tranquillité, sensation de liberté qu`on a au milieu de nulle part tout en étant à proximité des villes et des grandes surfaces. La maison est équipée d`appareils en bon état de marche (tout est vérifié régulièrement). Je suis désolée de la déception de ce groupe. Je me mets toujours au service de mes clients afin de les satisfaire au mieux. Ce qui implique une présence et un contact permanent avec tous mes locataires. Je n`ai pas fait exception à la règle puisque je les ai vus et je leur ai parlé régulièrement des soucis qu`ils auraient pu rencontrer. A aucun moment ils ne m`ont fait part d’un quelconque problème. A la demande des clients je propose le service du nettoyage de la maison, pendant leur séjour ou après leur départ. C`est un service que je suis heureuse de fournir. Quand j’ai commencé nettoyage je me suis aperçue que plusieurs choses étaient abimées et cassées. A la suite de quoi, j`ai demandé le remboursement partiel de ces dégâts. A aucun moment de leur séjour ils ne m`ont fait part de leur mécontentement, bien au contraire ils avaient l’air satisfait. Ma principale préoccupation est le confort de mes clients. Jusqu`à présent je pense avoir donné toute satisfaction, pour preuve leurs messages de satisfaction sur mon site-web.
57 moselle

Que du bonheur

Bel endroit pour passer ses vacances!! dans une belle région

Maison spacieuse et confortable, nous étions 12 plus un bébé!! tranquille pas de voisins sur l'arrière et la piscine

Piscine superbe, où nous avons passé de bons moments, observé le vol des hirondelles qui viennent s'y désaltérer

Charmante hôtesse très gentille et agréable

• Submitted: Aug 20, 2012
  • Stayed: Aug 2012

vacances en pays cathare

Grande maison située à proximité de Mirepoix. Son principal atout est son très grand terrain et sa très belle piscine au milieu des champs.

La propriétaire est très accueillante et chaleureuse.

Ballades à pied, châteaux cathares, petites et grandes bastides, canyoning. Il y en a pour tous les goûts. A conseiller pour les vacanciers amateurs de calme.

• Submitted: Aug 4, 2012
  • Stayed: Jul 2012

Vacances en Ariège

Nous avons passé un séjour de 3 semaines très agréable. Nous étions 10 et la maison est suffisamment grande et bien équipée. Elle est aussi bien située pour découvrir la région et les différents marchés (Mirepoix ...etc).La propriétaire est absolument charmante, elle est toujours dispo pour nous aider et nous renseigner.

Très joli jardin apprécié des enfants et des grands sans oublié la superbe piscine !!!

Nous pensons revenir si nous retournons dans la région.

Merci Sarah pour votre accueil et votre gentillesse.

• Submitted: Jul 23, 2012
  • Stayed: Jun 2012
  • Source: Abritel, from HomeAway

Des vacances inoubliables !

Nous sommes restés 15 jours dans cette charmante location et nous étions deux adultes et cinq enfants. C'est une maison très agréable et chaleureuse avec beaucoup d'espace pour un confort optimal. La piscine est grande et les enfants l'ont appréciée de jour comme de nuit avec ses spots lumineux. Le jardin est spacieux. La maison est située dans un endroit calme et verdoyant, offrant même de jolies ballades. Sarah Thomson, la propriétaire, est d'une très grande gentillesse, toujours soucieuse du bien être de ses hôtes. Nous avons réellement passé des vacances inoubliables !! Merci beaucoup !!

• Submitted: Apr 22, 2010
  • Stayed: Jul 2009
  • Source: HomeAway

une adresse à recommander !!!

Nous avons passé 2 semaines, 2 familles (10 pers) dans cette charmante maison où l'on se sent un peu comme chez soi. Toutes les conditons sont réunies pour y passer un séjour réussi : acceuil très sympathique, location spacieuse et confortable, grand jardin arboré sans vis à vis, très jolie piscine, superbe région très "nature", calme, offrant de très belles ballades (cartes ign à disposition), d'interessantes visites culturelles....bref, vivement que l'on y retourne !

• Submitted: Mar 8, 2010

110 Kilometres
Mediterranean, beside Narbonne
Car: recommended

Engravies is located to the south of Toulouse (1hr) and south-west of Carcassonne (45 mins), about half-way between Toulouse and Andorra, easy to find nestling in the foothills of the Pyrenees.

Domaine Thomson is

15 mins from Mirepoix - ville Cathar.

30 mins from Foix - principal town of the Ariege.

30 mins to 1hr to the very high mountains, depending which you choose to visit.

50 mins from Ax-les-therms - ski resort in winter and fantastic hillwalking and rockclimbing in summer.

40 mins from Tarascon - rockclimbing, and the start of the Ariegeoise Sportif cycle race on the 26 June 2010.

Other Activities: Parachuting

Ski: There are several ski stations within one hour`s drive - Ax les Thermes, Mont d`Olmes, Plateau de Beille. All only about 50 minutes away. You will require chains on your tyres in winter.

Andorra has many ski resorts, the nearest being 90 minutes away.

Photos

€1,200

Nettoyage €100.00
Refundable damage deposit €200.00
Notes Il ya un rabais pour plus d'une semaine

Paiements j`accepte chèque, chèque vacances, virement.
C`est possible d`organise ménage si vous voulez.
Le caution de 200 euros payée en arrivée.

J`ai un contrat ce que je vous enverrai par émail ou poste et il faut que vous signé et retour avec le depot avant que je confirme votre réservation.
Paiement par chèques vacances, chèque, ou virement en euros.
Dépôt de 50% du coût de vacances payable au moment de la confirmation de la réservation, et le solde 1 mois avant la date d'arrivée.
Paiement par chèque vacances doit être faite 2 mois avant la date d'arrivée.
Enter dates to see total
Available
Unavailable

Engraviès Farmhouse Accommodation and Amenities

• farmhouse
Meals:
  • Guests provide their own meals
  • 190 m²
    Ensuite bathroom 2 - toilet , shower , ensuite bedroom 2
    Toilet 1 - toilet
    Toilet 2 - toilet
  • There are three bathrooms in the house; two that are private shower rooms attached to two of the bedrooms, these contain a shower, toilet and wash-hand basin; and the other, a large spacious very light-filled `holly-wood`style bathroom which has a large shower, bath and two wash-hand basins and large mirrors. All the bathrooms are supplied with hairdryers, bathmats and toilet paper, and there are electric sockets for the use of electric shavers, or hair dryers.
  • 4 Bedrooms, Sleeps 12
  • Bedroom 1 Double ensuite - 1 double , 1 twin/ single
    Bedroom 2 Double ensuite - 1 double , 1 twin/ single
    Bedroom 3 Family room - 1 double , 2 twin/ single , 1 baby crib
    Bedroom 4 Double - 1 double , 1 baby crib
  • This is a charming old farmhouse which sleeps 12, with very comfortable rooms, two double rooms with a single bed in with ensuite shower and toilet, one family room with one double and two single beds, and one double bedroom. All the bedding and bath towels are included in the house rental, and all the bedrooms are furnished with hair dryers (which may be used in the bedrooms or bathrooms) and extra blankets if required. It is possible to put the child cots in bedrooms 1, 3, or 4.
  • Books
  • swimming
  • whitewater rafting
Notes:
The house and its furnishings are comfortable. - The utility room has a chest freezer and an extra fridge. It also contains the dishwasher and clothes washing machine. And masses of extra cooking utensils surplus to what is in the kitchen. - The kitchen is well equipped in the normal way with sink, oven and hob, micro oven, toaster, electric kettle, kitchen utensils, etc. There is also a family sized table and six chairs. - The dining room has a banquet table with seating for 12. - The sitting room has comfortable sofas and armchairs, and a small billiard table. - In the garden there is a large terrace, with opportunities to move outdoor tables and chairs into other positions under trees in the lawned area if preferred. There is an outdoor barbeque area, a large beautiful swimming pool (12m x 6m) with a generous sunbathing area. The pool is securely fenced on all sides with a lockable entrance gate to it. There is table tennis and plenty of space to play.

Other Vacation Properties

$229 - $338 per week
3 - 5 night min stay
  • 2 BR,
  • 1 BA,
  • Sleeps 6

Contact the Owner

Tell the owner when you would like to travel.

Get an Instant Quote

Enter dates to calculate a quote